Protein Packed Chocolate Chip Oatmeal Breakfast Cookies

I start every single day with cookies and end every day with ice cream.

Not kidding! I say it’s the secret to a balanced diet and keeps me motivated to eat healthy the rest of the day!

Soooo…. I am finally sharing my breakfast cookie recipe per request! I have spent time after time and batch after batch trying to perfect these little guys. I finally feel I have come to a place where these breakfast cookies are exactly what I crave in the morning. And by crave I mean if I don’t have any left come morning my whole day is off. I pair a couple with my creamy avocado smoothie and am usually set for a full morning of work from 4:30 until about 11 am when I have my first break. Plus, the sweet & savory combo is perfection.

Grocery List:

  • 2 scoops Protein Powder of Choice (I prefer EAS Vanilla)
  • 2 C. Oatmeal of choice (either old fashioned or quick oats- I like quick oats)
  • 3 TBSP Enjoy Life semi-sweet mini chocolate chips
  • 2 Large overripe Bananas
  • 1/2 C. Organic Peanut Butter (I use Laura Schudder’s)

Directions:

  1. Preheat oven to 350 degrees
  2. Mash bananas in a large mixing bowl with a fork or spatula
  3. Add all other ingredients
  4. Stir and mash with spatula until thoroughly mixed- put your muscle into it! It’s dry at first, but eventually becomes nice and doughy (may use a Kitchen Aid)
  5. Using a Tablespoon, scoop cookies one at a time onto a greased baking tray
  6. Put all cookies into the oven, cook for 7-8 minutes
  7. Allow to cool, enjoy!
  8. Store leftovers in the fridge.

**They taste like little cookie dough bites cold, but I reheat mine in the microwave a couple seconds before eating them in the morning. I think they are even better warmed up!

Nutrition per cookie. Servings per batch: 31

Calories: 63

Fat: 3g

Carbs: 7g

Protein: 3g

Sugars: 2g

E N J O Y!

xo,

signature-1

img_8592img_8591img_8590img_8931

 

 

Advertisements

52 thoughts on “Protein Packed Chocolate Chip Oatmeal Breakfast Cookies

  1. Starting the day with cookies and ending them with ice cream, and you’re weighing no more than 100 pounds, wet? Dang, girl…. If I didn’t love you so much, I’d say you’re bragging…. LOOOOL

    1. LOL!!!!! I mean they are technically “healthy” breakfast cookies and light ice cream… so only half indulgent 😉 but no no not bragging! I swear it’s the secret to healthy eating the rest of the time! Gives me something to look forward to on both ends of the day! 😜 ❤️❤️❤️

      1. Very clever! I think a lot of people who try to follow the healthy-eating highway feeling it is a bit of a torture while adjusting, should try that… A reasonable treat each morning and night is a great way not to give up good habits through the rest of the day…

        I’ll spread the word around me!!

      2. Yessss! I agree! Wooohooo for desserts on both ends of the day. If it doesn’t work for you, I owe you cookies 😉 Lol.

      3. That’s because you are sooo darn young, Sunshine… \o/ is an ancestor of emoticons… Back in the time when people had The Internets, but no way to express their feelings but words… LOL

        \o/ = Yay! (arms in the air)

        /o\ = Oh No! (hands on the head)

        I am getting old…. LOL

      4. Hahahhahahaha. “The Internets” . I am obsesssed with everything about this. Too funny! And I am definitely using it. Watch out world- I’m coming at you with the throwbacks! \o/ \o/ :Q (<– My friend and I used to do this for brushing our teeth, haha).

    1. RIGHT?! Mashing bananas is too fun 🙌🏻🙌🏻 and I don’t know how I’ve gone nearly 22 years without these little guys. I’m addicted now!!!

  2. Genius! I’m doing this tomorrow! Yesterday I made banana oat egg pancakes – ALL the ingredients! So I’m feeling your banana oat vibe! #greatminds

    1. Oooooo I hope you had a chance to try!!!! And YESSS banana oat pancakes are terrific!!!! Great minds- amen, sista! You may need to share that recipe with me 😍

      1. The recipe:

        1 banana to 1 egg ratio + oats = makes about 4 medium pancakes = 1 meal worthy

        1. Squish the (brownish) bananas
        2. Add the egg and mix them
        3. Add enough oats to make a concoction that’s pancakey
        4. Put about 2 tablespoons in the pan so you can flip without splatter
        5. yay!

        I didn’t get to try your recipe but i think i’m going to right now LOL!

    1. They are pretty darn delish, but speaking of yummy cookies— those chickpea ones you posted look insanely good. Imma have to try those ones ASAP!!!

      1. Ahhh yay! SO excited to have you join this world- it’s tons of fun and you will meet many incredible people. It has changed my life more than I ever expected! Can’t wait to follow along your journey!

      2. I’m excited to hear you say that!! WordPress has already become my favourite social media flatworm, and I’m truly looking forward to creating more content, discovering new blogs and meeting more people.

        Thank you so much for your kind words girl ❤️ I’m exited to follow your journey as well ☺️

Have a thought? Let's chat!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.